Forældre- og skolekreds

Skolekreds

Skolekredsen er alle, der køber et årligt medlemskort. D.v.s interessenter, der ønsker at understøtte friskoleinitiativet. Medlemsskabet giver stemmeret på den årlige generalforsamling, hvor der skal vælges 4 medlemmer fra skolekredsen til bestyrelsen. “Bonus” forældre kan stemme på de 4 bestyrelsesmedlemmer fra skolekredsen, men ikke på de 3 bestyrelses-medlemmer fra forældrekredsen.

Forældrekreds

Når man har børn i Bedsted Friskole, er man automatisk medlem af Bedsted Friskoles Forældrekreds. Det er i denne kreds, der vælges 3 bestyrelsesmedlemmer til bestyrelsen på den årlige general forsamling. Samtidig er man automatisk medlem af Skolekredsen og herfra vælges 4 personer til bestyrelsen. Vær opmærksom på at “bonus” forældre kun kan være skolekredsmedlem – se under fanen Skolekreds.